11-10-2012

Unieke jobbeurs om dove studenten aan een job te helpen




De jobbeurs is uniek en bedoeld om contact te leggen tussen doven en hun droomjob. Tientallen werkgevers waaronder Microsoft, Google en de CIA wren op de campus op zoek naar studenten om open jobs in te vullen. Sommige werkgevers, zoals Dow Chemical, zonden dove werkgevers naar de beurs om hen te vertegenwoordigen. Greg Pollock van Dow Chemical zegt: "Ik mis de schoo l. Ik kwam hier graag en ben blij om mijn oude vrienden opnieuw te ontmoeten en de kans te krijgen om mijn verhaal te vertellen en hoe ik zover geraakt ben en proberen andere mensen te helpen hetzelfde traject af te leggen. Er waren ongeveer 300 studenten en 40 werkgevers. Vorig jaar kregen 49 studenten een job als gevolg van de jobbeurs. Hetzelfde wordt verteld in de video met Engelstalige ondertiteling).



http://www.whec.com/news/stories/s2796848.shtml?cat=565

Blogarchief