10-10-2012

Hartverwarmend verhaal van volledig verlamde dove jonge man die op Twitter schrijft aan 4 woorden per minuut.






Volledig verlamde David Rose, uit Californië, krijgt honderden fans dank zij zijn geestige Facebookpagiona. Meer dan 8000 volgers op Twitter. Hij is 24 en voor altijd aan zijn rolstoel gekluisterd. Maar dank zij Twitter, heeft David niet alleen duizenden vrienden die naar hem getrokken worden door zijn positieve houding. David is volledig doof en verlamd, een gevolg van een hersenbloeding, hij zend elke boodschap uit aan vier woorden per minuut. Hij gebruikt daarvoor een speciale computer die zijn oogbewegingen vertaalt in letters. Zijn familie hielp hem met het opzetten van zijn blog en zijn Twitter-account, en sindsdien is zijn wereld veel groter geworden. David, of Dave zoals hij liever genoemd wordt, woont in een tehuis voor gehandicapten in Orange County, dicht bij zijn moeder en zus.





 Hij communiceert met een Tobii eye-gaze computer die zijn oogbewegingen omzet in tekst. Hij houdt van pups, meisjes, plezierige films, goede verhalen en grappen en lekker eten. Hoewel hij slechts 4 woorden per minuut kan intikken geeft hij soms lange antwoorden op vragen van vrienden. Hij zei: dokters dachten niet dat ik 15 zou worden door mijn ernstige hersenverlamming en er zijn complicaties zoals zuurreflux en als ik een longontsteking krijg, ben ik er aan. Maar ik werd 15 en toen zeiden ze, je haalt de 20 niet, maar nu ben ik 24. Maar als ik moet gaan, dan ga ik. Ik heb twee keer in coma gelegen . Het gevolg is wel dat hij zich bijna niet meer kan bewegen, maar hij vraagt zeker geen medelijden, vervan. Ik wil aanvaard worden zoals ieder ander. Ik word niet graag aangestaard in publiek, maar wie wel. Ik heb niet graag dat ik als nutteloos wordt bekeken.



http://www.dailymail.co.uk/news/article-2215181/Heartwarming-tale-deaf-quadriplegic-writes-Twitter-words-minute.html?ito=feeds-newsxml

















Blogarchief