08-04-2010

Youtube ondertiteling werkt niet op iPad

Een Amerikaanse dove vrouw, Amy Cohen, ontdekte tot haar verbazing dat de ondertiteling van alle youtube-filmpjes die met veel bombarie werd aangekondigd en waar ze inderdaad flink mee scoren voor de doven. Wel dat werkt niet op iPad. Ze was bij de eersten om een iPad te kopen en vergelijkt op de video een youtubefilmpje op haar PC en daarna hetzelfde op haar iPad, en inderdaad de ondertitels staan er niet. Een vergetelheid van Apple, een schoonheidsfout of bewust?

http://www.youtube.com/watch?v=Omnxv8MuSrE

Hallo ? Ik kocht net en iPad. Het is werkelijk fantastisch. Ik probeerde mijn iPad en ontdekte dat er iets ontbrak. Je moet weten dat ik zelf de ondertiteling op dit filmpje zette. Toen ik dat gedaan had probeerde ik Youtube, en jongens, ik was verbaasd en sprakeloos. Ik denk dat het tijd is voor ons om Apple en YouTube/Google te informeren om hun software compatibel te maken. Dat is heel belangrijk. Kijk ’s naar deze video. Heb je dat gezien? Ondertitels staan er niet. Het is de hoogste tijd om een nieuwe wet te promoten, zodat iPad en alle nieuwe toestellen die in de toekomst gelanceerd worden een gestandaardiseerde format hebben die ondertiteling mogelijk maakt. Het is van cruciaal belang. Nu voel ik me teleurgesteld en toch ben ik optimistisch dat als we allemaal Apple verwittigen om hun software en applicaties te verbeteren, dat het dan een groot verschil zal uitmaken.


Blogarchief