09-04-2010


Dovendrama: mijn echtgenoot sloeg mij de schedel in



Meer dan 30 schroeven heeft ze in een doekje gewikkeld. Met die schroeven hebben artsen haar aangezicht weer aan elkaar gevezen. Haar man had het stuk geslagen. Mijn hoofd was voor 50% kapot, zegt Claudia B., 43 jaar in het gerechtshof. Wegens poging tot doodslag zit haar man Rolf, 48, op de beklaagdenbank. Het is geen gewoon proces, niet alleen wegens zijn brutaliteit, maar omdat dader en slachtoffer doof zijn. Een gebarentolk moet elk woord vertalen. Rolf sloeg het hoofd van zijn vrouw op de grond en schopte haar met zijn schoenen met ijzeren tippen. Zijn echtgenote haar leven hing aan een zijden draadje. Daarna ging hij was en liet haar in een plas bloed liggen. Claudia had een schedelbreuk, breuken in het aangezicht, haar kaak was gebroken. Tanden waren uitgeslagen. Twee weken lag ze in een coma. Nu nog draagt ze de gevolgen van de aanval: één oog traant, geen smaak meer, en evenwichtsstoornissen. Hoe het tot zo’n daad kwam weten ze niet goed meer, ze waren dronken. Maar Claudia zegt dat ze zich een hond aan de leiband voelde. Haar man was ziekelijk jaloers. Hij heeft me in alles gecontroleerd en al vanaf ons huwelijk geslagen. Ik ben getrouwd uit schrik.



http://www.bild.de/BILD/regional/koeln/aktuell/2010/04/09/gehoerlosen-drama/mein-ehemann-zertruemmerte-mir-den-schaedel.html

Blogarchief