25-12-2009



Een Zalige Kerst aan al mijn vrienden en lezers van dezen nieuwsblog






Je kan nog Nederlandstalig nieuws volgen op doof.nl en op annies.home. Dat zijn wel sites die bemand zijn door professionelen en verbonden aan gehoorcentra. Ik ben alleen en doe mijn best om een zo breed mogelijk overzicht te geven van wat gebeurt in de dovengemeenschap over de hele Engelssprekende, Duitssprekende, Franssprekende en Spaanssprekende dovengemeenschap. Ook zijn er veel anderstalige kranten die een Engelse online-uitgave hebben waar we ook nieuws over de dovengemeenschap kunnen rapen. Ik probeer zoveel mogelijk mijn mening buiten de berichtgeving te houden. Maar soms is er nieuws dat natuurlijk niet helemaal correct is. Journalisten weten niet precies wat doofheid is en maken nogal vlug iemand potdoof. Ook is er de blijvende discussie over 'doofstom'. Overal in het buitenland wordt dat nog in de krant gebruikt, ik vertaal het steeds door 'doof''. Ik hecht veel belang aan wat doven allemaal kunnen bereiken, ook aan wat hen allemaal overkomt, veel als gevolg van hun doof-zijn. Voor de rest probeer ik ook de nieuwe ontwikkelingen te volgen. Ontwikkelingen die niet allemaal even levensvatbaar zijn. Anderzijds ben ik ook persoonlijk erg geïnteresseerd door artistieke doven en door het beeld van de dove in films. mt





Geen opmerkingen:

Blogarchief