20-12-2009


Dove Cesar Ayala, tweede bij Coverboy van het jaar 2009



Dromen worden werkelijkheid. Kijk naar mij, ik ben bij de beste drie. Ayala, 22, werd schreeuwend wakker toen hij ontdekte dat hij finalist was bij Coverboy of the Year. Mijn kamergenoot kan me niet horen, want hij is ook doof, maar hij voelde het wel. Hij gebruikt ASL sinds zijn vijfde. Doof zijn is niet lastiger dan homo zijn. Soms hebben horenden medelijden met me. Oh , het spijt me. Ben je gelukkig, met je doofheid? Wat een dwaze vraag. Natuurlijk zijn we gelukkig. Zijn volgende doel is om met een fotograaf te werken aan America’s Next Top Model, om de wereld te tonen wat doven kunnen. Hij amuseert zich op Facebook, maar vorig jaar zette een MySpace fotograaf een foto van hem op site waarop hij een andere jongen kust. Zijn moeder zag het en vroeg hem of hij homo was. Ze was erg onder de indruk. Maar ze wil dat ik gelukkig ben. Hij gaat nu naar Gallaudet en hij vindt het fantastisch. Ik voel me letterlijk in een dove wereld. Al de studenten, de leraars, de staf, iedereen gebruikt ASL, de hele dag, alle dagen van de week. Hij studeert communicatie en wil later in California een programma ontwikkelen om ouders meer te betrekken bij de dovenscholen van hun dove kinderen.



http://www.metroweekly.com/feature/?ak=4727

Geen opmerkingen:

Blogarchief