08-12-2006


Phonak steunt doof tennistalent Heike Albrecht.


De Zwitserse hoorapparatenfirma Phonak wil de 15-jarige Heike Albrecht begeleiden op haar weg naar de wereldtop. Het bedrijf bericht vandaag over een sponsorcontract met het meisje uit Nederzier bei Düren, dat alleen al dit jaar 30 overwinningen behaalde.
In oktober stopte Phonak met de sponsoring van zijn wielerploeg. Nu proberen ze het met de tennisbelofte die doof is van bij haar geboorte. Pas vanaf 110 decibel – het lawaai in een discotheek – kan het meisje iets horen. Ze gaat nog naar school en wil haar humaniora afmaken. “Geluiden hoor ik met mijn hoorapparaat, en zo weet ik, waar ik me moet op concentreren. Tijdens gesprekken lees ik ook op de lippen en tot nu toe gaat alles goed”, vertelt Heike Albrecht in de persmededeling.
Ze staat op kop van de rangschikking bij de dove speelsters in Duitsland, en wereldwijd is ze het nummer 5. Ze neemt ook steeds meer deel aan de gewone tornooien en is zo de laatste maanden 600 plaatsen naar boven geklommen en zo op rang 468 terecht gekomen. “Het is slechts een kwestie van tijd vooraleer Heike tot de Duitse top behoort.”zegt haar trainer Goran Mihajlovic. Daarvoor geeft de voormalige tennispartner van Monica Seles haar drie maal in de week een intensieve training.
“Heike Albrecht heeft een voorbeeldfunctie. Ze maakt duidelijk dat ook mensen met een hoorprobleem succesrijk zijn en hun doel bereiken. Haar succes zal voor andere dove mensen een hart onder de riem zijn”, zegt Wolfgang Bennedik, directeur van Phonak-Duitsland.

http://www.kobinet-nachrichten.org/cipp/kobinet/custom/pub/content,lang;1/oid,13567/ticket,g_a_s_t

Geen opmerkingen:

Blogarchief