13-10-2006


Doofblinde man roeit op het Union Kanaal.


De doofblinde Michael Hamilton-Anderson wil roeien om anderen bewust te maken dat er ook doofblinde mensen zijn die iets kunnen presteren. Michael is 65 jaar oud en geeft al zijn sponsorgeld aan de Doofblindenvereniging van Schotland die 700 leden telt. Er zijn ongeveer 5000 doofblinde Schotten, en Michael hoopt dat zijn roeimarathon van 34 mijl niet alleen de mensen aanzet tot nadenken over de moeilijkheden die ze moeten overwinnen, maar ook bewijzen dat ze nog iets kunnen, zeker als ze de juiste steun krijgen. Michael krijgt die steun van David Plank, die al een hele tijd heeft getraind met Michael. Michael heeft nog geroeid op school, maar dat is 40 jaar geleden. Na school stopte ik met roeien, en langzaam verloor ik mijn zicht en mijn gehoor. Ik doe het ook om een depressie van me af te houden en te tonen wat doofblinden nog kunnen. Michael, zoals alle doofblinden, is volledig afhankelijk van zijn tastzin om te communiceren en om zich te oriƫnteren.

http://www.bbc.co.uk/2.hi.uk_news/scotland/tayside_an_central/6043736.stm

Geen opmerkingen:

Blogarchief