10-05-2006


Stilste proces van Duitsland

Lesbische dove vrouw steekt lesbische dove vriendin neer

Met haar handen schildert ze ‘hart’ in de lucht, en haar blikken houden zoete beloften in. Voor artieste Jessica L. , 26 en doof, was Olivia K. , ook 26 en doof, haar grote liefde – tot Olivia verliefd werd op een dove man. Dan stak Jessica haar neer met een mes.
Nu staat ze terecht wegens moordpoging voor de rechtbank van Arnsberg. Vier gebarentaaltolken staan in voor de vertalingen.
De openbare aanklager las voor:”In oktober vorig jaar ontstond er een ruzie. De vriendin wou de nacht ergens anders doorbrengen en ging in de slaapkamer om haar spullen te halen. De beklaagde nam een keukenmes, volgde haar in de slaapkamer en stak haar tweemaal in de rug.”
De beklaagde volgt de beschuldiging met opengesperde ogen. Dan begint ze wild met haar handen te gesticuleren. De tolk vertaalt. “Ja, we hadden ruzie. Maar ik had schrik dat ze me wou doden en ik dacht dat ze in de slaapkamer een pistool ging halen. Daarom haalde ik een mes. Toen ik dan in de slaapkamer kwam struikelde ik over de bedrand en kwetste haar aan haar rug.”
De aanklager vervolgt:”Het slachtoffer draaide zich om en wou het mes met haar handen vastnemen. Daarop stootte de beklaagde het 23 cm lange mes in de hals van haar vriendin.”
Maar ook daarover had de vrouw een uitleg:” We hebben met elkaar geworsteld. Plots liep ze op het mes. Toen drong de realiteit opnieuw tot me door en trok ik het mes uit haar rug en nam haar in mijn armen. We weenden beiden.”
Volgende vrijdag getuigt het slachtoffer. Ze zijn ondertussen uit elkaar gegaan.

Bron: http://www.bild.t-online.de

Geen opmerkingen:

Blogarchief