11-04-2006


Een teken van erkenning voor dove leraar, Glen Sedgwick.

In de voorbije jaren liep hij marathons, probeerde nieuwe leermethodes uit, hielp geld ophalen, probeerde mensen bewust te maken en nam zelfs gehandicapte kinderen mee op vakantie zodat hun ouders even konden uitrusten.
Het is dan ook geen wonder dat hij de erkenning kreeg als Uitstekend Leraar in de streek waar hij woont en werkt, Swindon in het Verenigd Koninkrijk.
Hij is leerkracht in de Moredon Junior School en werd door zijn collega’s genomineerd. Die zien elke dag hoe hij zich engageert voor zijn werk met dove kinderen terwijl hij zelf ook doof is, en zijn cochleaire implant gebruikt om zijn dagelijks werk te doen.
Hij zei:” Toen ik er voor het eerst van hoorde vond ik het zeer vervelend want de directeur verkondigde het voor de hele school tijdens een speciale bijeenkomst.”
Ik ben trots dat ik deze prijs krijg maar mijn collega’s hebben er allemaal recht op. Mensen met hoorproblemen hebben zoveel te bieden, maar de communicatiebarrière houdt nog steeds hun mogelijkheden tegen.

Bron: www.thisiswhiltshire.co.uk/news/headlines

Geen opmerkingen:

Blogarchief