17-02-2006


Lou Ferrigno, de Hulk uit de tv-serie, die doof is, herschoolt zich.

Het belangrijkste nieuws vandaag is natuurlijk dat de Vlaamse Gebaren Taal zal erkend worden door het Vlaamse Parlement.
Leuk is gewoon dat de vroegere Amerikaanse acteur Lou Ferrigno zich heeft herschoold op 54-jarige leeftijd. Hij ging daarvoor naar de politieacademie in Los Angeles. Voor de pers werd hij daar geprezen als één van de beste studenten. Spijtig voor hem staat erbij vermeld dat hij nooit sheriff kan worden omdat hij doof is. Ik ken geen details van de Amerikaanse wetgeving maar ik geloof dat de sheriff daar niet benoemd wordt maar door de lokale bevolking verkozen. Denk aan Arnold Schwarzenegger die verkozen werd tot gouverneur. Ferrigno is ook 2 keer kampioen bodybuilding geweest!
In elk geval is het positief voor Lou zelf. Ik was een grote fan van hem toen hij de rol van Hulk speelde naast Bill Bixby in de tv-serie, De Hulk. Ik stond er toen niet bij stil dat die acteur doof kon zijn. Hij had ook geen sprekende rol. Later las ik hier en daar in de roddelcolums dat hij na zijn rol van Hulk niet meer aan het werk raakte en daardoor aan lager wal was geraakt. Drank en drugs. Dit is waarschijnlijk de reden dat er nu zo uitbundig wordt bericht over iemand die zich succesvol heeft herschoold.Hij wil zich nu speciaal inzetten voor kinderen met drugsproblemen. Hij treedt in de voetsporen van zijn vader die ook agent was.

Geen opmerkingen:

Blogarchief