02-06-2015

Moeder vecht om haar kind te mogen houden...
 
Alice Goltz
 
 
Alice Goltz doet haar uniform aan en gaat naar de
 
 basisschool waar ze werkt als bewaker en oversteekhulp. Elke namiddag ziet ze ouders hun kinderen afhalen en elke namiddag helpt ze de kinderen over straat en denkt aan haar eigen dochter die ze verloor. 'Ik heb mijn kind niet opgegeven, het werk me ontstolen.' In 2007 beval Goltz van een meisje, maar voor ze de kliniek kon verlaten kwamen twee mannen van het Vermont departement voor kinderen en families in haar kamer. Een verpleegster had hen gebeld. De mannen zeiden dat met haar handicap ze het kind niet alleen kon meenemen naar huis. Nu is ze 44 jaar oud. Ze heeft een kleine verstandelijke handicap, haar armen beven als ze gestresst is, maar ze beweert dat ze daardoor geen goede moeder zou zijn. 'Ik voel dat mijn rechten zeijn geschonden als een ouder met een handicap.' Er zijn door het congres in de loop van de laatste 25 jaar veel wetten gestemd over gelijke behandeling van gehandicapten, behalve het feit dat ze ouder mogen zijn. Volgens statistieken zouden er zo'n 4 miljoen ouders met een handicap zijn in de VS en een ongelooflijk aantal van 80 percent met een mentale of ontwikkelingsstoornis zijn hun kinderen afgenomen en geplaatst in andere gezinnen.

http://attherimmm.blogspot.be/2015/05/deaf-mom-fights-to-keep-her-child.html

Blogarchief