28-04-2015

Op zijn 94-ste is John C. Washington nog een echte inspiratie.
 
John Washington, 94, born deaf and blind, and abandoned as an infant worked for many years as a masseur at the Durham YMCA. Washington laughs as he recounted special moments from his life during an interview at the retirement home in northern Durham County where he lives Wednesday, April 22, 2015.

John Washington, 94, doof en blind geboren en achtergelaten als kind werkte jaren lang als masseur in Durham. Hij lacht als hij speciale momenten uit zeijn leven vertelt in een interview in het bejaartentehuis waar hij nu verblijft. Als er iemand is die een vuist mag maken tegen het lot dan is hij het. Doof, blind, gevonden in een steeg naast een stervende moeder, zwart. Hij overleefde het toen hij werd achtergelaten op de spoorweg, kreeg zweepslagen van schoolmeesters en reisde over de hele wereld zonder ogen. En nu is zijn gehoor ook helemaal weg. Velen van ons zouden er aan ten onder gaan. Hij was 55 jaar getrouwd en had drie kinderen. Werkte als masseur en schreef in het eerste braillemagazine. Zijn dochter Melva maakt de gebarentekens in zijn hand. "Ik heb het gevoel dat ik niet hetzelfde zou gedaan hebben zoals ik nu deed voor mijn mede blinde mensen, ik zou wilde en." onbeleefd zijn.

http://www.newsobserver.com/news/local/news-columns-blogs/josh-shaffer/article19406955.html



Blogarchief