15-01-2014


Amerikaans voetbal. All star Aluesi heeft geen last van zijn doofheid.




De verdediger van de San Bernardino County All-Star Siminoe Aluesi, die doof is, wordt geassisteerd door een ASL tolk langs de zijlijn tijdens de match. Hij hoorde nooit de clash van de helmen tegen elkaar of het gehijg van zijn medespelers. Hij is doof sinds een infectie in zijn kindertijd, maar niet zijn liefde voor het spel. Daisy Alvarez is zijn tolk. Het kon mij niet schelen dat mensen zeiden dat ik moest stoppen omdat ik doof ben. Dat betekent niet dat ik niet kon spelen. Zijn tolk Alvarez is al jaren bij hem, vanaf school eigenlijk. Alles tolkt hij; het vloeken, de verwensingen. Alles wat een horende kan ervaren probeer ik door te geven aan hem. 

http://www.pe.com/sports/high-school/hsg-schools/hsg-headlines/20140110-football-being-deaf-hasnt-stopped-all-star-aluesi.ece

Blogarchief