05-12-2013

Het andere Martha's Vineyard.
 
 
 
'Ik ben een dove dochter van een dove boer uit een klein dorp in Dadu. Daar zijn bijna alle kinderen doof geboren. De doven en horenden werken samen, communicatie met gebaren is normaal. We hebben onze eigen gebarentaal ontwikkeld. Omdat we arm zijn is er praktisch geen onderwijs en geen werk. Mijn vader stuurde me naar school, maar die stuurden me na een paar dagen weer naar huis. Ik begreep niemand. Mijn vader is een eenvoudige boer die niet kan lezen of schrijven, maar de pijn voelde hij wel. Hij vond een dovenschool in Karachi en kreeg me daarbinnen. Ik maakte mijn school af en geef nu zelf les. Ik herinner me mijn jeugd. Het was alsof ik me in een geluidloze ballon bevond, volledig verbaasd door het gedoe rondom mij. Fatima trouwde onlangs met een dove man en hebben een horende baby.Ik probeer een goede moeder te zijn. Ik had een goede band met mijn vader , ik weet niet of ik dat zelf zal kunnen met mijn horende baby Ibrahim.

http://attherimmm.blogspot.be/2013/12/the-other-marthas-vineyard.html

Blogarchief