04-11-2013

Ben Cohen is doof en doet mee aan 'Strictly come dancing'.
 
 
 
Ben is volledig doof en moet liplezen van Elton John om te weten wat hij vertelt. Maar hij kreeg veel hulp van Elton. Ben is een rugbyster op rust. Hij heeft last van tinnitus en heeft gehoorsproblemen al zijn leven lang. Maar medoen aan een tv-programma is wel een uitdaging. Dat ik de helft van mijn gehoor verloosr is vervelend maar die tinnitus is het echte probleem. Ik heb nooit gedanst in mijn leven en ik heb geen natuurlijk ritme. Hoge tonen hoor ik niet, dus alles wat mijn danspartner zegt moet vlak voor mij gebeuren zodat ik het kan liplezen. Ben kreeg wel hulp uit een onverwachte hoek omdat Elton John ook slechthorend is en hem in contact bracht met Bill Starkey , een Amerikaanse producent van hoorapparaten. Ik draag het apparaat niet bij het dansen uit schrik dat het zal uitvliegen, maar ik ben Elton John eeuwig dankbaar.

http://www.nowmagazine.co.uk/tv-news/548764/strictly-come-dancing-s-ben-cohen-i-m-profoundly-deaf-and-have-to-lip-read-but-elton-john-helped-me-tremendously

Blogarchief