07-10-2013

De spanning om mijn echtgenoot 'I love you' te horen zeggen na 10 jaar stilte.
 
 
 
Of hoe een dove vrouw haar gehoor terug kreeg. Mijn handen beefden toen ik het nummer van mijn man intikte. Het was tenslotte al tien jaar geleden dat ik zijn stem had gehoord. 'Hallo, Sophie',zei hij, net zoals hij tien jaar geleden klonk. We begonnen allebei te lachen. Ik hoorde bijna niet dat hij zei, ik hou van je. Normaal gebruikten we daarvoor gebarentaal. Ik kon horen bij mijn geboorte, maar begon mijn gehoor te verliezen tot ik helemaal doof was tegen dat ik 40 werd. Maar een CI transporteerde me terug naar een verloren wereld. Hoewel doofheid bij mij in de familie zit weigerde ik het te aanvaarden. Ik wou geen hoorapparaten. Maar tegen dat ik dertig werd begon ik te bluffen en veranderde van onderwerp als ik niet kon volgen. Als journaliste redde ik me bij nterviews met een taperecorder die aangepast was voor mijn slechte oren. 

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2442130/Deaf-writer-Sophie-Woolleys-cochlear-implant-regained-hearing.html

Blogarchief