26-02-2013

Constant lawaai in je oor! Kan een teken zijn dat je elk moment kan doof worden!
 
 
 
De dag dat model en actrice Jessica-Jane Clement haar leven totaal zou veranderen begon heel gewoon. Ze was thuis in Londen. Ze was pas 20 en helemaal gezond. Ze zat in de zetel toen ze plots het geluid van een bel hoorde. Toen een paar uur later het lawaai verminderde, realiseerde ze zich dat het gehoor in dat oor verdwenen was. Het ging zo snel, herinnert ze zich. Ze is nu 27. Toen ik een paar uur later naar mijn moeder belde, dacht ik dat de telefoon kapot was. Toen viel mijn frank dat ik doof was. Ik ging naar de eerste hulp in het ziekenhuis. Daar zeiden ze, wacht zes weken en het zal wel vanzelf terugkomen. Maar in de plaats werd het slechter. Die avond voelde ze zich duizelig en onpasselijk. 's Morgens voelde het aan alsof ik een kater had en de kamer draaide in het rond. Dat duurde twee weken. Ze ging niet meer bij een dokter omdat ze gezegd hadden in het ziekenhuis dat het vanzelf zou verdwijnen. In haar pyama en regenjas ging ze naar haar moeder in Sheffield. Ik kon niet lang rechtstaan door de draaiingen. Haar moeder bracht haar direct naar het hospitaal. Tests toonden aan dat ze nog 10% restgehoor had.

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2284411/Deaf-Ringing-ear-It-sign-youre-just-moments-going-deaf.html

Blogarchief