19-01-2013

Ontmoet een rijinstructrice die doven leert rijden met gebarentaal.
 
Driving instructor Paula Carr is qualified in British Sign Language and can teach deaf pupils how to drive
 
Rijinstructrice Paula Carr praat met haar handen. Zij is 46 en gediplomeerd als gebarentolk en de drie dove leerlingen die ze sindsdien had zijn alledrie geslaagd in hun rijexamen. Ze zegt dat doofheid geen beletsel is om een goede chauffeur te worden. Zij ondervond dat andere zintuigen van doven alerter zijn. Ze zijn zeer goed in obeserveren en het is alsof ze kunnen voelen via de pedalen. Het is niet moeilijker dan horenden les te geven. Ik hou mijn armen en handen ver voor mij zo dat ze goed kunnen zien wat ik bedoel. Als ik iets nieuws wil aanleren, stoppen we even langs de kant en bespreken het in gebarentaal. Wel veilig. 

http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/news/s/1598521_mirror-hand-signal-manoeuvre-meet-the-driving-instructor-teaching-deaf-people-to-drive-through-sign-language

Blogarchief