26-11-2011

Dove bibliothecaresse weggepest na 32 jaar discriminatie

Een dove, gehandicapte bibliothecaresse in Orange County, VS, beweert dat ze verplicht werd ontslag te nemen na 32 jaar discriminatie. Men vraagt zich af wie zo lang kan afzien zonder  er iets proberen aan te doen. Ze mocht nooit mensen aanspreken uit schrik dat ze de mensen zou doen schrikken! Sager (die ook haar eigen blog heeft, Deaf Librarian) zegt nu “Ik mag de mensen niet aanspreken in de bibliotheek omdat mijn bazen denken dat ik de mensen zou afschrikken. Dus ben ik al 32 jaar afgesneden van elk contact met iemand op mijn werk. Zoals je kunt begrijpen is dat zeer moeilijk geweest voor mij. Ze vertelt ook dat ze niet akkoord gaat met het ‘boek gooien incident’. Er komt geen verslag van mijn versie in mijn personeelsfiche, want ik ben niet gehoord. (Ze zou uit frustratie een boek naar haar baas gegooid hebben!). In haar ontslagbrief schrijft ze dat ze hoopt dat haar brief iets teweeg brengt, zodat geen enkele dove werknemer dit nog moet meemaken, een discriminatie die zij zelf 32 jaar moest verdragen.

Blogarchief