02-10-2010


Dove vrouw krijgt tv-rol in Engeland



Rebecca Kiggins werkt in het Werelduilencentrum in het kasteel van Muncaster. In het begin van de week verscheen ze op de BBC in het programma Sea Hear om te vertellen hoe ze alle obstakels die haar van haar droomjob hielden, overwonnen heeft.


De 25-jarige vrouw wou alle andere doven inspireren om hun droom te realiseren. “Ik voelde me altijd al gepassioneerd door de natuur. Ik heb huisdieren en houd van dieren.” “Ik geloof niet dat er veel dove mensen zijn die tewerkgesteld zijn in natuurbeheer. Er is passie nodig zoals ik die heb.” Rebecca houdt zich bezig met de uilen en controleert hun nesthokken. Het enige probleem dat ze heeft bij de controle is dat ze de jonge uilen niet hoort. Rebecca volgde een driejarige cursus aan de Universiteit van Coventry. Een deel van haar baan bestaat erin op voorstellingen te geven aan jongeren over de verschillende soorten uilen. Ze doet dat in gebarentaal met de hulp van een tolk. Omdat ze gebaren maakt zijn de kinderen meer geconcentreerd en meer geïnteresseerd.



http://www.newsandstar.co.uk/news/tv-show-role-for-deaf-west-cumbrian-woman-1.764254?referrerPath=news

Blogarchief