24-09-2010

Dove politieman samen met collega vermoord



Anthony Wallace, een dove politieman uit Honnah, werd betreurd door de dove gemeenschap toen zijn dood hen bereikte. Ze werden in een dorp in zuidoost Alaska in een hinderlaag gelokt en gedood door schutter John Marvin. Oorzaak ongekend. Wallace was doof. Hij was vier jaar bij de politie. Iedereen kende hem als ‘Tony the Deaf Cop’. Hij was één van de weinige politieagenten in het land. In een interview zei hij ooit:” Ik krijg veel steun van mijn collega’s en heb hun vertrouwen gewonnen door elke dag te bewijzen dat een persoon met mijn gehoorprobleem geen gevaar voor het beroep oplevert. Ik ben er altijd blijven in geloven dat ik politieman kon worden, en hier ben ik.” Toevallig was zijn moeder op bezoek en reed ze in een politieauto achter hem. Ze was getuige van de schietpartij. Zij zelf belde voor hulp vanuit zijn auto. Ook zijn vrouw en kinderen waren getuigen. Hij was een oudleerling van het Rochester Institute of Technology in New York.



http://fookembug.wordpress.com/

Blogarchief