11-05-2010


Moeilijke taak voor dove ouders met horende kinderen






Baby Jimmy Boss bekijkt de menigte en blijft rustig in de armen van zijn moeder liggen. Hij reageert niet als hij zijn naam hoort. Hij is acht maanden oud en in zijn korte leven heeft hij geleerd dat wenen geen aandacht oplevert. Zijn moeder Hannah Wanjiku, 26 jaar oud, is doof en kan met haar zoon niet communiceren. Ze wonen in Nairobi. Via haar tolk zijn Wanjiku dat het zeer moeilijk is om als ouder te functioneren. “Omdat ik mijn baby niet hoor wenen slaap ik de hele nacht met mijn hand op zijn borst. Als hij weent voel ik de trillingen. En natuurlijk is het niet makkelijk om een schreiende baby te kalmeren als je niet kan praten.”



http://www.standardmedia.co.ke/politics/InsidePage.php?id=2000009332&cid=4

Blogarchief