05-10-2009


Van iemand houden met een geestesziekte



In een Engelstalige krant, de ‘Examiner’ is er ook een relatierubriek. Deze uitzonderlijke vraag kwam aan bod. “Ik heb een relatie met een Dove persoon die zegt dat hij schizofreen is en ik weet niet hoe ik daar moet op reageren. Kan deze persoon stemmen “horen”? En als het zo is, hoe moet ik dan gepast reageren? Ik weet dat medicatie de stemmen kan onderdrukken, maar hoe kan ik als zijn vriendin helpen?


Het antwoord is medisch verantwoord. Het begint echter als volgt. ‘Doe je veiligheidsgordel maar aan, want het wordt een wilde rit. Om van iemand met een geestesziekte te houden heb je veel sterkte en steun nodig, zowel voor jou als voor de persoon van wie je houdt.’



http://www.examiner.com/x-22533-SF-Relationship-Advice-Examiner~y2009m10d4-Loving-someone-with-mental-illness

Geen opmerkingen:

Blogarchief