25-03-2009

Kopzorgen, gisteren was alles nog volledig anders



Samantha Sussmunt had grote plannen. Maar het liep anders. Als jonge vrouw werd ze ziek en werd doof. Als 25-jarige al met pensioen en onledig daar zitten? Niet Samantha! Ze schreef alles van zich af, alles wat ze beleefd had en wat haar bedrukt had. “Ik heb neurofibromatose en multiple sclerose en schrijf daar over in mijn boek. Hoe ik het beleefd heb, hoe ik er mee omga en vooral hoe mijn omgeving er mee omgaat. Ik schrijf ook over mijn relaties, en over de zorgen en de klachten en vooral over de angst dat de ziekte weer uitbreekt. Ik wil met het boek meer mensen bereiken en ze bekend maken met het ziektebeeld en vooral mensen te helpen die hetzelfde meemaken. Nooit de hoop op te geven en zichzelf een doel te stellen dat nog te bereiken is. Levensmoed scheppen en van elke dag genieten. Ik ben rechts doof en links slechthorend. Het dagelijkse leven is moeilijk, vooral als je de misverstanden bij de medemens voelt en de ontoereikende steun ondervindt.”
Het boek is vooralsnog in het Duits te koop via ertaubt.de bij Amazon: Kopfzerbrechen, Gestern war noch alles anders…

http://www.taubenschlag.de/?SeitenNr=2

Geen opmerkingen:

Blogarchief