05-03-2007


Mary Cameron, eerste dove vrouw die een kinderdagverblijf opent.


Mary Ann Cameron geeft toe dat een voorloper zijn toch stresserend is. “Ik ben een beetje nerveus “,geeft ze toe,”Ik weet dat wat ik probeer een grote verantwoordelijkheid meebrengt.”
Cameron die doof geboren werd, wordt de eerste dove eigenaar van een kinderdagverblijf. Een job die een hoop verantwoordelijkheden met zich meebrengt. Het centrum moet elke dag draaiende gehouden worden, voortdurend plannen, boeken bijhouden en personeelsmanagement.
Mary Ann hoopt ook dat haar voorbeeld een inspiratie mag zijn voor andere doven. Er bestaat geen excuus waarom ze ook niet zouden slagen, zelfs al zijn ze doof. Ze hebben handen en lippen. Personeelslid Nicole Ladouceur zegt dat werken voor Cameron helemaal niet verschilt van werken voor om het even wie. “Soms moeten we wel wat luider spreken, maar dat is alles”, “maar ze is lief en warm en altijd bezorgd om het welzijn van anderen.”
Cameron zegt dat haar persoonlijke en professionele achtergrond de perfecte basis is om met grote groepen kinderen om te gaan. Ze is moeder van 5 kinderen en grootmoeder van 5 kleinkinderen. Ze werkte jarenlang als klasassistente. Ze ging naar school in de American School for the Deaf in West Hartford.
Jessica Shaffer uit North Grosverordale zegt dat ze haar 18 maand oude dochter aan niemand anders dan aan Cameron zou toevertrouwen.”Ik zet haar op een piedestal,” zegt Shaffer.”Mary Ann heeft een groot hart en is heel zorgzaam. Ik zou haar aan iedereen aanbevelen.”
Stacie Mawson directrice van de Dovenfederatie van Connecticut zei dat de dovengemeenschap een lange weg heeft afgelegd de laatste tientallen jaren en dit dank zij de inspanningen van mensen als Cameron.
“Het publiek schijnt nu meer open te staan voor dovencultuur dan in het verleden. Ik heb zeker een heleboel dove mensen een doel en een droom hadden en die ze verwezenlijkt hebben.”

http://www.norwichbulletin.com/

Geen opmerkingen:

Blogarchief