19-06-2006


Dove chauffeur gecarjackt.

Een dove chauffeur werd meegesleurd in een angstwekkende rit, vastgeklampt aan de motorkap van zijn dure auto in een poging om de dief tegen te houden.
Peter Broadbent is 64 en spreekt alleen maar gebarentaal. Hij vocht voor zijn leven tijdens de km dat hij vast hing. Met de moed der wanhoop hield hij zich vast aan de ruitenwissers van zijn zilverkleurige BMW X3. Van de dief zijn lippen kon hij aflezen “ get off, get off”, ‘ laat los’, ‘laat los’.
De dief probeerde hem van het voertuig af te schudden door in smalle straatjes te rijden en op en af de voetpaden te rijden. Uiteindelijk werd hij van de auto gegooid toen de dief een korte bocht nam. Hij houdt er schaafwonden, builen en een zware schok aan over.
Met zijn dochter als tolk vertelt hij in gebarentaal: “Ik hield vol om de mensen te laten zien wat er aan het gebeuren was en om hulp te sturen.” “Ik kon de politie niet bellen of niets, en dacht dat als de mensen me op de auto zagen, dat ze dan zouden denken dat er iets aan de hand was.”
De dove man werkt als voeger bij een huurvereniging en kocht de auto 5 maanden geleden in het vooruitzicht van zijn pensioen in december. Hij was er gelukkig mee en ook trots op.
De politie denkt dat de dief hem uitkoos omdat hij doof is. Want Peter sloot zijn garagedeur nadat hij de auto naar buiten reed en toen hij zich omdraaide zat de dief al in de auto.
Peter zei: “Ik kocht de auto voor mijn pensioen. Ik spaar er al 30 jaar voor. Ik heb het gevoel dat mijn droom mij ontstolen is.”

http://www.manchestereveningnews.co.uk/news.s/216002-deaf_driver_in_carjack_terror.html

Geen opmerkingen:

Blogarchief