23-04-2007


Dove schoonheid.

“Ik ben kampioene liplezen,” zegt Brenda Costa. Ze beëindigde net de fotosessie voor de laatste l’Oreal campagne in Parijs. Momenteel is ze in London voor een nieuwe reeks advertenties voor Jasmine de Milo. Het Braziliaanse topmodel is doof. Ze krijgt instructies met gebaren en liplezen. “Het is natuurlijk heel moeilijk, maar het lukt me vrij aardig. Ik probeer professioneel te zijn en tot nu toe heb ik nooit een opdracht verloren. Ik heb een goede relatie met de fotografen. Vorig jaar schreef ze een boek over haar ervaringen in de mode industrie. In het begin voelde ik me slecht omdat ik doof ben. Maar na een tijd vond ik mijn draai en nu ben ik overal welkom. Ik denk dat het belangrijk is om aan de mensen duidelijk te maken dat je moet positief zijn. Ik wil die positieve energie overbrengen naar dove mensen overal ter wereld. We kunnen onze dromen waar maken, we moeten alleen maar sterk zijn. “Belle du Silence’, eerst verschenen vorig jaar in het Frans verschijnt deze maand in het Engels.

http://www.femalefirst.co.uk/

Geen opmerkingen:

Blogarchief